System Shock Végigjátszás

Felvezetés

Az első System Shock minden tekintetben egy remek játék, viszont egy nagy hibája van: nem tudatja közvetlenül a játékossal, mit is kellene csinálnia. Ettől persze csak még mélyebb lesz, de legyünk őszinték, ki a francnak van kedve fel-alá rohangálni órák hosszat egy ekkora űrállomáson, és megküzdeni kiborgok hadával, míg végül rájön a továbbhaladás titkára, vagy rosszabb esetben ráun az egészre és kilép a francba!? Pontosan emiatt is konstatáltam nagy döbbenetemre, hogy egyáltalán nem létezik magyar nyelvű végigjátszás ehhez a játékhoz (vagy ha van is, kibaszott jól el van dugva) és amelyek elérhetőek angolul, azok is elég kacifántosak. Ettől vezérelvén úgy döntöttem hát, hogy a Todd Bailey által írt végigjátszási segédletet felhasználva írok egy ahhoz hasonló, de annál részletesebb Magyar nyelvű végigjátszást a játékhoz. Hát ha ezzel a kis lökettel többen veszik rá magukat eme klasszikus végigjátszására, vagy kipróbálására.

Mielőtt nekifeszülnénk a Citadel-ben rejlő veszélyek és veszedelmek leküzdéséhez, tisztázzunk pár dolgot, melyeket nem árt tudni a játék megkezdése előtt. Elsősorban a nehézségi szinteket kell megemlítenünk. Igen, nem véletlen a többesszám, hiszen új játék kezdetekor egy 0-tól 3-ig terjedő skálán külön megadhatjuk a Harc, a Környezet, a Feladványok illetve a Kibertér nehézségének szintjét. Ez arra ad lehetőséget, hogy a különböző beállítottságú játékosok más-más élményt kaphassanak a játékkal eltöltött idő alatt. Például aki jobban szereti a harcot, de a szürkeállománya nincs eléggé felkészítve a logikai feladványokra, az teljesen kikapcsolhatja azokat, konkrétan csakis magára az összecsapásokra helyezve a hangsúlyt. Persze ezt megtehetjük fordítva is, és amíg a különféle droidokat és kiborgokat jáci könnyedséggel verjük agyon, addig egy ajtó meghackelésével vért izzadhatunk. Ennek tekintetében változhat maga a játékmenet is. Bizonyos szinteken kártyákat kell majd felszednünk, amelyek hozzáférést biztosítanak egyes ajtókhoz, de például az alacsonyabb nehézségi szinteken ezek teljes egészében eltűnnek. Így ha te más séma alapján lőtted be a nehézséget, de valamiért az Istenért sem találod az általam emlegetett, felszedni kívánt kártyát ne ess pánikba! Valószínűleg nem is lesz rá szükséged, mert egy könnyebb fokozatra állítottad a feladványok szintjét. Ez persze fordítva is igaz, mert nehezebb szinteken a megjelölt drótok mind egyszínűek lesznek. Ezek miatt nem szabad kétségbe esni, nem a te játékod romlott el, egyszerűen csak így működnek a dolgok a különféle nehézségi szintek között. Az általam megjelölt panelek drótozása a következő képen zajlik:

Piros: 1-1
Lila: 2-3
Kék: 5-5

A számozás mindig balról-jobbra zajlik, szóval a bekötésnek az alábbi példa alapján kell kinéznie:

1 X----X 1    Piros, Lila, Kék:
2 X-\  X 2        1-1, 2-3, 5-5
3 X  \-X 3
4 X    X  4
5 X----X 5

Ha esetleg meggyűlne a bajod valamelyik puzzle elemmel, ne legyél rest használni a Logic Probe nevű kütyüt, melynek segítségével azonnal meghackelhető minden ilyen szerkezet. Érdemes mindig magunknál tartani egyet-kettőt belőle, mert sokszor a szó legszorosabb értelmében is életet menthetnek, ha nem kell a drótozással vacakolnunk. Ezeket leginkább 'halott' droidokból nyerhetjük ki. Mivel a játék random generálja a lootot, a játékállás mentése és betöltése kis segítséget adhat ezeknek a farmolásához. Nem feltétlen nevezném csalásnak, de az elkeseredett pillanatokban néha jól jön, ha kihasználjuk a játék mechanikáit.

Még pár gondolat az indulás előtt. Ebben a végigjátszásban nem azon van a hangsúly, hogy a lehető legtöbb titkos helyet és szirt-szart összeszedjünk. Feltételezem, hogy tisztában vagy az alapfogalmakkal. Megismerkedtél az irányítással, tudod mit hogyan kell használni. Ha mégsem, vegyük is át gyorsan a legfontosabb dolgokat. Mivel az első System Shock irányítása meglehetősen nehézkes volt, ezért nagyon sokszor rá leszünk kényszerülve az E betű használatára. Ezzel gyakorlatilag aktiválhatunk egy szabad nézelődő módot, amit a mai kor FPS játékaiban is megszokhattunk. Viszont minden interakció kattintással, és drag and drop módszerrel működik, amihez az E betű újbóli lenyomásával szabaddá kell tennünk a kurzorunkat. Alul a négyzetek a különféle inventorykat jelölik, ahol válthatunk a fegyvereink között, (a fegyverváltás gyorsbillentyűje alapértelmezett esetben a Q) használhatjuk a gránátainkat és a különféle módosítókat és egészségügyi csomagokat. Lapot váltva láthatjuk, milyen módosítások állnak rendelkezésünkre (ezek a képernyő felső két szélén is aktiválhatóak) illetve itt találunk majd még olyan létfontosságú elemeket, mint az akkumulátor, nagy egészségügyi csomag, vagy a Logic Probe, amivel automatikusan feltörhetjük a különféle zárt ajtókat, mint azt már említettem (ha végképp nem menne egy hackelős minijáték) Ezekre nem árt odafigyelni, hogy mindig legyen szabad helyünk, mert bizonyos esetekben muszáj lesz magunkkal cipelni konkrét komponenseket a továbbhaladás érdekében. Nem érdemes például sokáig halmozni az akksikat sem, erre mindenképpen érdemes odafigyelni! A képernyő alsó részén, két oldalt szintén találhatóak kis szürke négyzetek, melyekkel személyre szabva tehetjük ki a minimapot, a célzómodult, vagy a fegyvertárazási képernyőt. Ez utóbbit nagyon erősen ajánlom, hogy mindig tegyétek aktívra, mert a tárazás és a lőszertípus cseréje minden esetben kézzel történik. A karakterünk sohasem tölt magától újra. A lézerfegyverek esetében pedig lehetőségünk lesz a fegyver erősségének beállítására is ezen a panelen keresztül (természetesen minél erősebb az energiaszint, annál több naftát használ a kicsike az energiasávunkból és annál gyorsabban is melegszik - a képernyő jobb felső sarkában látható, közvetlenül az életerőcsík alatt)

Az energiaszintet energiatöltő állomásokkal való interakció során lehet újratölteni, illetve droidokból kilootolt akkumulátorok használatával. Életerőnket pedig elsősegély dobozokkal, és medipakkokkal tudjuk újratölteni, melyekhez a pályán szétszórva és különféle hullák átkutatásával juthatunk hozzá - illetve a Gyógyító Kamrákkal való interakció is teljes egészében meggyógyít. Kevésbé fontos tényező, bár magasabb nehézségi fokozaton kötelező dolog a biztonsági kamerák kiiktatása. Ha egy módod van rá, pusztíts el minden szemed elé kerülő kamerát, mert ezzel olyan zárt helyiségekbe is bejuthatsz, amelyek sok hasznos cuccot tartalmazhatnak, mint például elsősegélycsomagok, vagy különféle lőszertípusok.

Habár a kibertér elsőnek átláthatatlannak tűnhet, hidd el, egyáltalán nem az. A falaknak nekimenve például egy pillanatra fel is villannak valamilyen színben és viszonylag hamar hozzászokik az ember szeme ehhez a különleges, három dimenziós térhez. Ha végképp nem menne a tájékozódás, érdemes a nagy sárga nyilakat követni, azok mutatják az utat. (És nem mellékesen még visszamenni sem tudsz a pályán, mert ebben az esetben a játék automatikusan a helyes irányba állít) erősen javasolt minden objektumon áthaladni, mert így nyithatunk ki különféle ajtókat a való világban, amelyek sokszor a továbbhaladást is biztosítják.

Oh és még valami: a játék kezdetekor kapcsold be az iránytűt, mert konkrét helyeket az égtájak rövidítésével jelölök. Ez nagyban megkönnyíti majd a tájékozódást! (Nyugi, az iránytű komponens nem fogyaszt energiát, és rögtön a játék kezdetekor felvehető, már a második szobában.) És ne félj kicsit elbarangolni, miközben az útmutatód követed. Olykor a legjobb cuccok a legáltalánosabb helyeken vannak elrejtve. Egy-két extra felszerelés mindig jól jöhet!

Ennyi lenne minden, amit tudnod kell. Feszüljünk is hát neki:

 

 

I. Lézer Küldetés

 

1. Szedd fel a felszerelést és a fegyvert a bal oldalon található személyzeti szekrényből. (A hozzáférési kártyákat is - ACCESS CARDS)
2. Küzdj meg a következő szobában lévő robotokkal, és használd a Gyógyító Kamrát, illetve az Energiatöltő Állomást az életerőd és energiaszinted helyreállításához.
3. Hagyd el a területet a kódzáras ajtón keresztül (Kód: 451)
4. Haladj északra (N) a légzsilipen keresztül, majd menj be a baloldalon lévő első szobába.
5. Vedd magadhoz a Sensuround és a MultiView Unit 1 egységeket, illetve a digitális hangjegyzetet (Personal Log)
6. Menj vissza a folyosóra, majd tovább haladva menj be a következő bal oldali ajtón.
7. Végezz a mutánssal és a terminálon keresztül lépj be a Kibertérbe.
8. A Kibertérben nyisd ki az egészségügyi szint (Hospital Level) biztonsági ajtajait.
9. Hagyd el a Kiberteret, majd vedd fel a jobb oldaladon lévő sarokba dobott személyzeti kártyát. (Medical Access Card)
10. A most kinyílt szobában vedd fel a Magpulse fegyvert (Ahogyan a termináltól elfordulsz, rögtön jobb kéz felé a barnás szobában)
11. Menj vissza a folyosóra, és haladj kelet (E) irányába a Központi Hub-hoz.
12. Intézd el a Kiborgot és fordulj dél (S) felé. Amikor szembekerülsz az Energiatöltő Állomással, haladj megint kelet (E) felé. A folyosó végén lesz még egy kiborg, végezz vele.
13. Ahol megölted a második kiborgot, majdnem szembe veled lesz egy titkos ajtó. Kattints rá, és a megnyíló szobában vedd magadhoz a Nitropackot.
14. Hagyd el a titkos szobát és intézd el a Hopper-t. (Az a kék vacak, a gránát nagyon hatásos ellene.)
15. Keletre (E) tőled lesz egy nagy piros gomb a falon, nyomd meg. A leérkező liftet használva haladj tovább a második szinten.
16. Ahogy haladsz előre, szembetalálod magad még egy kiborggal. Ha korábban még nem támadott rád, most itt az alkalom, hogy elintézd.
17. Menj be D'Arcy szobájába, és vedd magadhoz az asztalán lévő hangjegyzetet. (Illetve nem árt, ha a személyi kártyáját is zsebre vágod)
18. A liftet használva menj vissza az első emeletre és haladj dél (S) felé.
19. A piros gombot megnyomva lépj be a Gamma negyedbe (Gamma Quadrant. Keress a falon egy nagy, piros GAMMA feliratot)
20. A kerten végighaladva végezz a kiborggal, illetve a bal sarokban megbújó mutánssal is.
21. Lépj be a bal oldalon található első ajtóban. Ha a következő szobában egy csomó hullát látsz, jó helyen jársz.
22. Keress egy barna aktatáskát a távoli sarokban. A benne található Csoportos Személyzeti Kártya (Group Acces Card) segítségével nyisd ki a balodon lévő ajtót.
23. A kövekező kacifántos szobában találkozni fogsz pár mutánssal és kiborggal. Intézd el őket, közben haladj északkelet (NE) felé a következő ajtóhoz.
24. Aktiváld a hidat a panel feltörésével. (Piros: 2-3, Kék: 4-5, Lila: 3-4)
25. Haladj át a megnyíló hídon és fordulj balra.
26. Kövesd a kanyargó utat az ellenállás rejtekhelyéhez.
27. Keress egy vörös kart, melyet meghúzva megnyílik egy híd. Amint ez megvan, irány vissza és sétálj át az előzőleg kinyitott hídon.
28. Nyugatra fordulva egy kiborgokkal teli helyen találod magad.
29. Haladj egyenesen az antigravitációs lift irányába.
30. Küzdj meg a kiborgokkal és haladj a falra festett "HERE" felirat irányába.
31. Az ajtón átmenve viszonozd a bent lévő kiborgok üdvözlését, majd húzd meg a Kiborg Átalakító Kamra (Cyborg Conversion Chamber) mellett lévő kart. (Ennek segítségével fogsz újraéledni halál esetén)
32. Találd meg a vezérlőszobát északkelet (NE) irányába haladva. Itt pusztítsd el a csomópontokat, csökkentve ezzel SHODAN irányítását a szinten. (Egy szimpla gránát is tökéletesen elvégzi a feladatot) SHODAN ennek nem fog örülni, szeretete jeléül egy kisebb armadát küld rád.
33. Menj vissza a Kiborg Átalakító Szobához. Haladj a híd irányába, de NE menj át rajta, helyette menj át a jobb oldalon lévő ajtón. (ami előzőleg zárva volt, most már nyitva van)
34. Ahogy áthaladsz a folyosón, a délnyugati (SW) sarokban van egy lift. (piros ELEVATOR felirat mellette a falon) Nyomd meg a gombot és menj le vele.
35. A liftet használva menj a 2. Szintre. (Sárga ajtó)
36. Készíts be valami rohadt jó fegyvert, mert egy egész horda mutáns fog rád várni a liftből kilépve. (Berserker és a vascső egy jó kombináció ellenük)
37. Haladj nyugatra (W) délnyugati irányban (SW) majd a folyosó végén fordulj balra.
38. A folyosó legvégén lesz egy helyiség, aminek a bejáratát eltorlaszolja egy láda. Szimplán told arrébb.
39. Szemben, a keleti (E) oldalon van két ajtó. Menj be a baloldalin, amelyik lefelé vezet.
40. Menj át az Írisz ajtón (az a kör alakú ajtó) és nyomd meg a gombot a jobb oldaladon.
41. Húzd meg a Kiborg Átalakító Kamra karját, majd az Írisz ajtó melletti liftet használva menj vissza az első szintre
42. Haladj északra (N) az Alpha Negyed felé (Keress egy kék ALPHA feliratot a bal oldaladon lévő falon. Ha ez megvan és látsz egy folyosót, jó helyen jársz)
43. Ha megtaláltad a negyedet, haladj tovább a bevezető folyosón és a jobb oldalon lévő Írisz ajtó mellett elsétálva fordulj be a folyosóba.
44. Délkeletre (SE) az Energiatöltő Állomás mellett a falon találsz 4 kapcsolót. Használd a jobbszélsőt, hogy felkapcsold a világítást a Beta Negyedben.
44. Menj vissza arra a fő folyosóra, ahonnan jöttél (Kék ALPHA felirat) és haladj tovább a Beta Negyedig. (Nem sokkal az Alpha negyed mellett található, keress egy kék BETA feliratot a falon, pont a bevezető folyosó felett lesz)
45. A Beta negyed folyosójára belépve intézd el a biztonsági robotot, haladj végig a folyosón egészen az ablakig.
46. Fordulj balra, aztán ismét balra az Admin Biztonsági szobába (Admin Security, a bal oldali falon feketével van felírva) és intézd el a Drón Kiborgot (Drone Cyborg), akinél találsz majd két SCI kártyát (két kis sárga vacok, ha kilootolod a testét tudni fogod)
47. A szobából kilépve fordulj jobbra, és a folyosón egyenesen haladva el kell jutnod a Könyvtárig (nagy fekete LIBRARY felirat jelzi a falon)
48. Lépj be a könyvtárba és végezz mindenkivel, majd vedd fel a földön heverő felszereléseket. (Pont a Kibertér Terminál alatt vannak)
49. Most használd a Kibertér Terminált (szedj fel mindent amit tudsz, szerezd meg a negyedik szintű hozzáférést, győzd le az ellenfeleket és menj át minden objektumon, amivel szembetalálod magad)
50. Nem sokkal a Kibertér Terminál mellett található egy panel. Kösd össze a drótokat a következő sorrend szerint. (Piros: 1-2, Kék: 2-4, Lila: 3-1)
51. A jobb oldali monitorok egyikén most megjelenik majd a következő felirat: LASER SAFETY OVERRIDE CODE. Jegyezd fel valahova a megjelenített számsort!!!
52. Hagyd el a Beta Negyedet és irány a Gamma Negyed (ugyan úgy a piros-szürke alapú folyosókon bolyongva, most a kék GAMMA feliratot kell keresned majd)
53. A Gamma Negyedet egy drón őrzi. Gondoskodj róla, hogy befejeződjön a műszakja :)
54. Jobbra fordulva lépj be a folyosó végén lévő ajtón.
55. Intézd el a mutánsokat, menj be a radioaktív jelzéssel ellátott ajtón és szerezd meg az X-22 Izotópot. (Egy üvegvitrinbe van elhelyezve, először meg kell nyomnod egy gombot a szobában, hogy hozzáférhess a cucchoz)
56. Hagyd el a szobát (mondjuk előtte azért vedd fel a földön heverő kártyát, hát ha még hasznát veheted) és a folyosón tovább haladva menj be a jobb oldali szobába és pusztítsd el a csomópontokat. (Vigyázz, ezt két elég szívós droid őrzi!) Ha ezzel megvagy, jegyezd meg a közeli képernyőn lévő számot!
57. Ha ez megvan, SHODAN utasítást ad a kiborgjainak, hogy végezzenek veled. Most két opciód van: Vagy kurvagyorsan elkezdesz szaladni a közelben lévő lifthez (sárga ajtó) vagy felveszed velük a harcot a jobb loot érdekében. A kiborgokat a Dartgunnal könnyen el lehet intézni, a robotokra inkább a Sparq Lézerfegyvert ajánlanám, maximum hatásfokra csavarva)
58. A lift használatával menj a Reaktor Szintre (a szintválasztó panelen szimplán csak egy R betű jelöli, nem lehet eltéveszteni)
59. A liftből kilépve haladj jobbra és menj a Gyógyító Körletbe (Healing Area)
60. Kapcsold le a Kiborg Átalakító Kamrát. (Az ajtón továbbhaladva egyébként hasznos felszereléseket lehet találni, plusz használhatjuk a Gyógyító Kamrát, illetve egy radioaktivitást eltávolító helyiséget is!)
61. Menj vissza a lifthez, majd tovább haladva a jobb oldalon menj az ajtóhoz, amely mellett a panel is található. Hackeld meg az ajtót. (Piros: 1-3, Kék: 3-1, Lila: 2-2) (Megjegyzés: Nekem valamiért úgy is elfogadta, ha a Lilát 2-5 kombinációba kötöttem be.)
62. Az ajtón áthaladva fordulj balra és menj be az első szobába a bal oldaladon (RADIATION SHIELD GENERATOR felirattal ellátva)
63. Nyírd ki a bent cirkáló Autobomb-ot, majd helyezd be az X Izotópot a sárga X-szel megjelölt négyzetbe. Ha ezzel megvagy, húzd meg a jobbodon lévő kart a pajzs aktiválásához. Ha mindent jól csináltál, kapnod kell egy V-Mail-t. (Gyakorlatilag egy animációt arról, ahogyan a pajzs felhúzódik a Citadel köré)
64. Északnyugat (NW) felé haladva kell, hogy találj egy lefelé vezető rámpát, amely egy útvesztőbe vezet. Oda kell menned.
65. Ha egy kicsit haladsz, elérsz egy ponthoz, ahol le kell ugranod. Itt tőled jobbra lesz egy Páncélozott Ajtó (Shielded Door) Menj be, és vedd el a hullától a cuccait. (Vigyázz, mert ahogyan belépsz az ajtón rögtön melletted egy szinttel fentebb várni fog rád egy Kiborg Asszaszin)
66. Hagyd el a termet, és az ajtóval szemben lévő létrán mássz fel, és haladj észak/északnyugat (N/NW) irányában lévő létra felé.
67. Kövesd ezt a folyosót a sarokig, és lépj be a jobb oldalon található első szobába. (Emellett az ajtó mellett nem sokkal van egy titkos helyiség, oda mindenképp érdemes benézni, mielőtt belépnél az ajtón)
68. Meglepetééés! SHODAN hirtelen rád kapcsolja a villanyt és egy csomó kiborgot zúdít a nyakadba. Végezz velük. (A korábban, a hullától elvett Flechette itt nagyon nagy segítségedre lehet!)
69. Előre haladva a következő szobában még egy Biztonsági bot fog várni rád. Ne érjen meglepetésként.
70. A sarokban van egy Safety Override Access nevezetű ajtó. Menj be rajta.
71. A Páncélozott Ajtón (Shielded Door) áthaladva menj jobbra és intézd el az ott ólálkodó Execbot-ot.
72. Használd az Antigravitációs Liftet, majd felérve a panelt használva üsd be a következő kódot: 199 - aztán húzd meg a mellette lévő kart. Ha jól csináltad, a mellette lévő képernyőn meg kell jelennie a LASER SAFETY INTERLOCK DISABLED feliratnak.
73. Most menj vissza egészen ahhoz a lifthez, amelyikkel lejöttél a Reaktor Szintre, és menj vele vissza a Második Szintre.
74. A Gamma Negyedet elhagyva menj a Központi Hub-ba (Ha még emlékszel, hol van a Kiborg Átalakító Kamra, annak a közvetlen közelében kell keresned az ide vezető ajtót)
75. SHODAN csak nem adja fel, és az ajtón belépve ismét egy armadányi Kiborg Bérgyilkost hajít a nyakadba. Végezz velük. (Vigyázz a kis sárga bogyókkal, mert ha hozzájuk érsz, leszívják az energiád)
76. Az átlátszó ajtón belépve találsz egy LASER CONTROL feliratú gombot. Nyomd meg. Ha jól csináltad, kell kapjál egy V-Mail-t, amin látható, miként semmisül meg a Citadel egy része. Hamarosan kapsz egy emailt, SHODAN láthatóan nincs elragadtatva.
77. Menj vissza a Gamma Negyedben található lifthez, és irány a Harmadik Szint.

 

 

 

 

II. Vírus Küldetés

 

78. A liftből kiérve fordulj jobbra, és pusztítsd el a sarokban lévő csomópontot. Jegyezd meg a mellette levő monitoron kiírt számot.
79. Menj vissza a lifthez. Innentől indulva (vagyis vegyük úgy, mint ha most lépnél ki a liftből) fordulj balra, a folyosó végén pedig fordulj jobbra, majd lépj be a balodon lévő első ajtón. Itt vedd magadhoz a fejlámpát, a lőszereket és a jegyzeteket.
80. A szobából kilépve haladj tovább a folyosón (az Energiatöltő Állomás felé kell menned) Miután befordultál a sarkon, menj be a jobbodon lévő első ajtón.
81. Használd a teherliftet és menj a Negyedik Szintre.
82. Ez most egy kicsit trükkös lesz: A következő feladatod az lenne, hogy bejuss a Hatos Raktárba (A lifttől indulva délnyugati irányba (SW) STORAGE 6 feliratú ajtót kell keresned) és itt felvenni az Ugrócipőket (Jump boost), aminek a segítségével majd az Egyes Raktárban elérhetjük a robbanószereket tartalmazó szobát. Viszont a Hatos Raktárban lévő elszigetelt ajtót SHODAN lezárta, és amíg túl magas a biztonsági szint az adott emeleten, nem is lesz hozzáférésed. Itt két dolgot tehetsz:
82.1: Elpusztítasz minden kamerát a szinten (úgy 80% alatti biztonsági szinten már a csomópont szobába is beenged a játék, ezzel drasztikusan csökkentheted a biztonsági szintet)
82.2: Nem vesszük fel a cipőket, hanem egyenesen az Egyes Raktár felé vesszük az irányt (Storage 1) és néhány jól időzített ugrással bejutunk abba a piros szobába, ahol a robbanószerek találhatóak. NAGYON FONTOS, hogy legalább négyet
vegyél magadhoz belőlük, mert később ezek segítségével fogod felrobbantani a 4 antennát.
83. Bárhogyan is döntöttél, miután magadhoz vetted a 4 robbanószert keresd meg Sabo irodáját és vedd magadhoz a Környezetvédelmi Ruhát. (Envirosuit Version 1. Az iroda ajtajának kódja: 838 - A lifttől indulva dél (S) irányába keress egy Írisz ajtót, s az egyik antigravitációs liftet kikapcsolva juthatsz el a szobába.)
84. Menj vissza a lifthez és irány az Ötödik Szint
85. A liftből kilépve gyorsan viszonozd a Kiborg Asszaszin üdvözlőtüzét, és használd a bal oldalon lévő panelt. (Piros: 1-3, Kék: 4-1, Lila: 2-5, Sárga: 6-6)
86. A megnyíló hídon áthaladva menj be a következő terembe, fordulj jobbra és iktasd ki a kiborgokat.
87. Mássz fel a jobb oldalon lévő létrán és kövesd a titkos alagutat, míg kétfelé nem ágazik.
88. Itt fordulj balra, és a rámpán lesétálva pusztítsd el a csomópontot. (Vigyázz, mert útközben SHODAN a nyakadra küld egy biztonsági robotot is.)
89. Menj vissza a Teherlifthez és utazz vissza a Harmadik Szintre.
90. Keresd meg a liftet, amelyik a Hatodik Szintre vezet és menj fel vele a Hatodik Szintre. (A teherliftből kilépve hagyd el a szobát a jobb oldali ajtón és nem sokkal balra találod majd az emlegetett liftet)
91. A liftből kilépve haladj egyenesen, majd fordulj jobbra és haladj át az ajtón.
92. Tovább haladva használd a jobb oldalt található Kibertér Terminált. Ezen belül nyisd ki a Beta Liget (Beta Grove) ajtaját.
93. Kelet (E) felé haladva sétálj el a lift mellett és menj be a szembe lévő ajtón. Belépve rögtön két kiborg fogad, viszonozd a jó modort. A jobb oldalon található a Kiborg Átalakító Kamra, deaktiváld a kar meghúzásával és menj a bal oldalon található, hosszú megvilágított folyosóra. Ez egy nagyobb terembe vezet, ahol még két robot sétálgat fel-alá. Amint elintézted őket, vedd fel a földön heverő Adminisztratív Belépőkártyát (ADMINISTRATIVE ACCESS CARD)
94. Menj vissza abba a szobába, ahol a Kibertér Terminál is van és haladj északra (N) a Delta Liget (Delta Grove) felé.
95. A lobbyba beérve az egyik cserepes virág mellett hever egy éjellátó szemüveg, vedd fel, majd ezt követően használd a liftet és menj be a Delta Ligetbe (Delta Grove). (Most kivételesen nem a sárga, hanem a piros színű ajtón kell átmenni. Ez minden egyes ligetben így van, a továbbiakban nem fogom ilyen lényegre törően leírni)
96. Észak (N) és nyugat (W) felé haladva menj be a szobába, ahol a JETTISON ENABLE feliratú gomb található. Nyomd meg. (Gyakorlatilag előre kell menned, majd egy határozott bal fordulatot téve már látni is fogod a szóban forgó ajtót)
97. Hagyd el a Delta Ligetet és menj vissza abba a szobába, ahol a Kibertér Terminál található.
98. Most menj dél (S) felé és a két ajtó közül menj át a baloldalin. Gyakorlatilag oda kell visszakerülj, ahonnan indultál, szemben láthatod is a liftet. De most nem a lifthez kell menned, hanem fordulj jobbra és haladj egyenesen a hosszú folyosón addig, míg el nem éred az Alpha Ligetet (Alpha Grove) Itt szintén használd a liftet és menj be a ligetbe.
99. Az Alpha Ligetben ha folyamatosan jobb kéz felőli irányba haladsz, egy kis idő múlva megint el kell jutnod egy, a Delta Ligetben látott hasonló felépítésű szobába.
100. Nyomd meg a JETTISON ENABLE feliratú gombot, aztán hagyd el az Alpha Ligetet. Célirányod legyen ismét a Kibertér Terminálos szoba.
101. Ugye az előbb a bal ajtót használva jutottál el az Alpha Ligetig. Na most menj át a jobbszélsőn. Ha látsz egy zöld térképet, melyen a ligetek vannak jelöve, jó helyen jársz. (Vagy másik támpont lehet innen jobbra fordulva az ATM automaták)
102. Innen balra fordulva van egy felfelé vezető kis rámpa, a végén pedig egy Írisz ajtó.
103. Beérsz egy lobby szerűségbe, ami dugig van robotokkal. Azt javaslom végezz velük, majd ha biztonságos a terep, keresd meg a piros BETA feliratot a falon. Azon az Írisz ajtón kell majd továbbhaladnod. (Gyakorlatilag átlósan fekszik azzal az ajtóval, amelyiken az előbb beléptél)
104. A következő szobában lesz előtted egy Kiborg Asszaszin. Öld meg, fordulj balra és haladj előre egészen az Írisz ajtóig. Onnan fogod tudni hogy jó helyen jársz, hogy előre haladva két oldalról is kiborgok támadnak rád. Ne érjen meglepetésként.
105. Ezután fordulj balra és menj előre az ajtóig.
106. A következő szobába beérve egy olyan helyiséget kell keresned, ahol van egy monitor, rajta egy mutánssal, aki egy ajtó előtt áll, felette egy felirat - DIE. (A szobába belépve jobbra fordulsz, kicsit előre haladsz, aztán balra lesz egy sötét folyosó. Annak a végén lesz az említett szoba. Útközben rád támad majd pár kutyaszerű mutáns is, szóval töltsd újra a pisztolyod.)
107. Az említett monitor alatt van egy kapcsoló, használd. (Elé van tolva egy kicsi láda, azt valószínűleg arrébb kell majd rúgnod, hogy hozzáférhess a kapcsolóhoz. Megjegyzés: Ezzel egyébként a Beta Liget (Beta Grove) liftajtaját nyitod ki, de ezt megteheted a kibertérben is, szóval gyakorlatilag ha azt megcsináltad, ez a kis kitérő teljesen felesleges. Biztos ami biztos alapon inkább érdemes átnyomni a kapcsolót a további backtracking elkerülése miatt.)
108. Most menj vissza egészen az Energiatöltő Állomásig (tudod, ahol az Írisz ajtón belépve szemben egy Kiborg Asszaszin fogadott) Fordulj balra, és haladj át a szemben lévő ajtón. Most érkeztél el a Beta Ligetbe (Beta Grove) és ennek örömére szívélyes üdvözlésben részesít a mutáns is, akit a monitoron láthattál.
109. A liftet használva lépj be a Beta Ligetbe.
110. Haladj egy kicsit előre, majd az első adandó alkalommal fordulj jobbra. Hogy ha egy L alakú vashídhoz érkeztél, akkor jó helyen jársz. A procedúra most is ugyan az, mint korábban: Használd a JETTISON ENABLE feliratú gombot. (Nem érdemes sokáig tartózkodni egyébként ebben a ligetben, mert szennyezőanyag van a levegőben, ami lassan, de biztosan csökkenti az életerődet. Csak azokkal a mutánsokkal állj le harcolni, akikkel nagyon muszáj.)
111. Hagyd el a Beta Ligetet és menj vissza ahhoz az Írisz ajtóhoz, ahonnan jöttél.
112. Fordulj jobbra, most megint afelé az Írisz ajtó felé kell menned, amelyen keresztül eljutottál a Béta Ligetet megnyitó kapcsolóhoz. De most nem kell elfordulnod semerre, csak haladj nyíl egyenesen keresztül a 4 Írisz ajtón, míg el nem érsz a folyosó végéig.
113. Vigyázz, mert jobbról és balról is rád támad majd egy-egy Autobomb. Hatástalanítsd őket, aztán fordulj jobbra, menj egészen az ajtóig.
114. A szobába belépve két mutáns vár majd. Nyírd ki őket, és a szoba délkeleti (SE) sarkában kell találj egy kódzáras ajtót. Menj be rajta (A kód: 711)
115. Haladj tovább a szellőzőnyílásban, nem sokkal később bal kéz felé nyílik majd egy szoba, ahol ismét el kell pusztítanod 3 csomópontot. Végezz mindenkivel, és jegyezd fel a monitoron megjelenő számot.
116. Haladj tovább a szellőzőnyílásban egészen Diego lakosztályáig.
117. Készülj fel egy masszív csatára! A hely dugig van kiborgokkal és robotokkal. Intézd el az összeset.
118. Most keress egy piros kapcsolót a falon és húzd meg.
119. Hoppá-hoppá! Diego vár rád személyesen. Őt se kíméld, pumpáld tele mindennel, amid csak van. (Személyes tapasztalataim alapján az egyszerű töltények nem sebzik, én itt bevetettem minden repesz, füst és EMP gránátomat, amit eddig felhalmoztam. Az ötödik, hatodik után sikerült felülkerekednem rajta)
120. ...Viszont a rohadék elteleportál, mielőtt megnyuvaszthatnád.
121. Menj be Diego személyi lakosztályába. Hallgasd meg a hangjegyzeteit és a falba elrejtett szekrényéből vedd magadhoz a felszereléseit. Mielőtt távoznál, húzd meg a MASTER JETTISON feliratú kart. Ha minden jó, kapnod kell egy hangüzenetet, ami szerint a Harmadik Szinten lévő Jelerősítő javításra szorul.
122. Amint kifosztottál mindent, a másik oldalt van egy Teleport az Írisz ajtó mögött. Ennek a segítségével teleportálj át a pálya túlsó oldalára.
123. A kacskaringós folyosó végén van egy kapcsoló, amivel kinyithatsz egy titkos ajtót. Abban a szobában találod magunkat, ahová a lifttel is érkeztél. Használd hát a liftet és irány ismét a Harmadik Szint.
124. A liftből kilépve fordulj jobbra és menj be a jobb oldalt lévő utolsó ajtón. A szobában kell találj egy Jelfogó Vizsgáló (RELAY ANALYZER) nevű panelt. Üsd be rajta a 428-as kódot.
125. Bumm, a Jelfogó bekrepált, valahogy meg kellene javítani, de ahhoz ki kell cserélni a hibás demodulátort. A két szemben álló liftet összekötő folyosón van egy ajtó, amit egy panel zár. Törd fel. (Piros: 1-5, Kék: 3-2, Zöld: 5-3, Lila: 2-1, Sárga: 4-4)
126. Belépve intézd el a rád szabaduló láthatatlan mutánsokat, és az antigravitációs liftet használva vegyél magadhoz egy Demodulátort (INTERFACE DEMODULATOR)
127. Most vissza kellene menni abba a szobába, ahol eredetileg a fejlámpát is találtad. (Segítek: A Lifttől indulva fordulj jobbra, menj a folyosó végéig, ott fordulj balra, és a jobb oldaladon lévő első ajtón kell bemenj)
128. A szobába belépve látnod kell magad előtt egy DELTA MAINT feliratú ajtót. Arra kell továbbhaladnod.
129. Haladj egyenesen, míg bele nem botlasz a földön heverő Railgun-ba. Innentől kétszer balra kell fordulnod, míg el nem érsz a 428-as jelerősítőhöz. Tedd bele a demodulátort.
130. Menj vissza a lifthez és irány ismét a Hatodik Szint
131. Használd azt a titkos átjárót, amely Diego teleportjához vezet.
132. Használd megint a Master Jettison kapcsolót és hallgasd meg SHODAN nyafogását. Közben vigyázz a rád támadó robotokkal!
133. A szellőzőnyíláson keresztül menj vissza a Beta Liget lobbyába. (Beta Grove Lobby) - (Ha esetleg nem emlékeznél: A szellőzőt elhagyva a kódzáras ajtón át menj át az előtted lévő ajtón, a folyosón fordulj balra, haladj át a 4 Írisz ajtón és az Energiatöltő Állomásnál fordulj balra)
134. A lobbyba beérve SHODAN ismét fenyegetőzni kezd, egy kisebb rakás mutánst küld rád.
135. Nyisd ki a bal oldalon lévő ajtót, mely mögött a BETA JETTISON feliratú kapcsoló található. Húzd meg a kart.
136. BAMM, még egy darab leszakadt a Citadelből. Irány vissza Diego szállására azon az útvonalon, amelyiken az előbb jöttél. Közben Rebbeca felveszi velünk a kapcsolatot, de SHODAN megint közbepofázik. Ignoráld és használd a Diego lakosztályán lévő liftet, hogy feljuss a Hetedik Szintre.

 

 

 

 

III. Antenna Küldetés

 

137. A liftből kilépve fordulj jobbra és haladj tovább a jobb oldalra vezető folyosón. Közben vigyázz a feletted lévő Kiborg Asszaszinokra, nehogy megöljenek.
138. A létrán felmászva menj be az előtted lévő ajtón. Itt lesz az első antenna, amit fel kell robbantanod. (Elsőnek is kinyitod a panelt dupla kattintással, majd ráillesztesz egy robbanószert - PLASTIQUE)
139. A robbanást követően menj vissza a lifthez, és a jobb oldalon lévő lefelé vezető rámpán haladj tovább.
140. A Központi Magba érkeztél. A jobbodon a DELTA QUADRANT feliratot kell látnod. Haladj bal kéz felé addig, míg el nem érkezel az ALPHA QUADRANT feliratú ajtóhoz. Menj be rajta.
141. Óvatosan haladj keresztül a lefelé lejtő folyosón, majd ha a végére értél, fordulj balra. Innentől a jobb oldalon lévő második ajtón kell bemenned. Két oldalon is kiborgok várnak majd rád, légy óvatos. Ha megtisztítottad a terepet, robbantsd fel a második antennát is.
142. A szobából kifelé haladva haladj egyenesen. (Itt előzőleg állt egy Kiborg, valószínűleg már azelőtt lemészároltad, hogy beléptél volna a második antenna szobájába) Haladj egészen addig előre, míg el nem érkezel a Központi Hub-ba.
143. Itt nyíl egyenesen előre kell menni ismét (kicsit ugrándozni kell, a GAMMA feliratú ajtónál kell találnod magad) majd törd fel az ajtó melletti panelt. (Piros: 6-2, Kék: 1-1, Lila: 4-5, Sárga: 3-4)
144. Nyírd ki a botot, majd nyomd meg az előtted lévő gombot. Most kinyílt a jobb oldaladon a közelebbik ajtó a padlón, ugorj le.
145. Keresd meg az orvosi szobát, ahol újratöltheted az életerőd és az energiád a Gyógyító Kamra, illetve az Energiatöltő Állomás segítségével. Ha már erre jársz, a Kiborg Átalakító Kamrát is kapcsold ki.
146. Menj vissza a gombhoz és addig nyomkodd, míg ki nem nyílik az egyik hátsó ajtó a padlón.
147. Haladj dél (S) felé. Egy nagyobb szobában kell kikötnöd, ahol előtted egy piros energiafal mögött egy Sec-2 bot áll. Szemből nézve a jobb alsó sarokban van egy panel, annak a feltörésével kikapcsolható az energiafal.
148. Mielőtt felhelyeznéd a harmadik antennára is a robbanószert, nagyon erősen ajánlott, hogy maximálisra töltsd fel az életerőd. Amint feltelepíted a bombát, SHODAN rögtön aktiválja az előbb kikapcsolt energiafalat, csapdát állítva ezzel neked. Ha nem tudod időben feltörni a bal oldalon lévő panelt, akkor érdemes egészen a fal mellé húzódni és a földre hasalni (alapértelmezett esetben ez a V gomb lenyomásával történik) és ha szerencséd van, éppen csak, de megúszod a robbanást. (Ha más nem, az előzőleg kikapcsolt Kiborg Átalakító Kamrában éledsz újra)
149. Az antenna szobától továbbhaladva menj észak (N) irányába, és fordulj jobbra, majd ismét jobb kéz felől menj be az ajtón.
150. A csomópont szobába érkeztél. Intézd el a robotokat és robbantsd fel a csomópontokat.
150. Menj vissza a Központi Hub-ba, és most ugorj át a jobb oldalon lévő BETA feliratú ajtóhoz, majd törd fel a panelt. (Piros: 2-2, Kék: 6-5, Lila: 3-4)
151. Most elérkeztél megint egy központi maghoz. Itt négy felé lehet menni, de neked nyíl egyenesen kell továbbhaladnod. (Balra haladva lemész a rámpán, a boltívek mentén előrefelé haladsz, majd balra fordulva megint felmész a rámpán és befordulsz jobbra az ajtón)
152. Kicsit felfelé kell haladnod majd a rámpákon, míg meg nem látsz egy hosszú folyosót, végén az antennával. Ne kezdj el szaladni, mert a telepített aknák rögtön darabokra szednek. Először is gondosan iktasd ki őket a fegyvereddel, majd indulhat a tűzijáték.
153. Menj vissza a lifthez és irány a Hatodik Emelet.

IV. Reaktor Küldetés


154. Menj a lifthez, amelyik a Harmadik Szintre visz. (Tipp: Használd Diego személyi teleportját, hogy ne kelljen a fél szinten keresztül kóvályognod.)
155. A Harmadik Szinre érve menj nyíl egyenesen a másik liftbe és menj le a Reaktor Szintre (R gomb a liftkezelő panelen)
156. Most el kellene találnod a Reaktor Szint közepébe. a Liftből indulva fordulj balra, aztán jobbra fordulva a korábban feltört paneles ajtón át fordulj megint jobbra és innentől nem sokkal a bal oldalon kell látnod egy ajtót, mellette pirossal kiírva: REACTOR
157. Ez egy rázós menet lesz: A szoba közepén találsz egy Antigravitációs Liftet, amit használva találsz egy kapcsolót, illetve mellette egy kódzáras panelt. Na ide kellene beütnöd a korábban feljegyzett, a csomópontok megsemmisítésekor megjelenített számok kombinációját, majd ezután a játék már engedi, hogy meghúzd a kart. (Megjegyzés: Legjobb tudomásom szerint a csomópontok elpusztításakor kiíródó kódok nem random generáltak, így a kombináció minden esetben 539579)
158. Beindítottad a Reaktor Megsemmisítő Szerkezetét. Pucolj ki onnan amilyen gyorsan csak tudsz, vissza a lifthez, és menj fel a Harmadik Szintre! (Ha esetleg korábban magadhoz vetted a Railgun-t, itt nagy segítségedre lesz majd, mert a menekülés során nagyon sok ellenfélbe fogsz ütközni, akiket nem fogsz tudni megkerülni!)
159. Használd megint a teherliftet és menj fel az Ötödik Szintre.
160. A liftből kiérve menj át a hídon és lépj be az előtted lévő ajtón.
161. Jobbra fordulva haladj észak (N) felé, míg el nem érsz egy kis árokhoz. Azon áthaladva a bal oldaladon lesz egy nagy ajtó, amit csak a panel feltörésével tudsz kinyitni. Ez az ajtó vezet majd el a Flight Bay területre (Az ajtó melletti falon keress egy FLIGHT BAY 2 & 3 feliratot)
162. Itt telejsen mindegy melyik irányba haladsz, mert a két csarnokrészt összeköti egy Írisz ajtó, neked ide kell eljutnod. (Én mindenesetre a jobb oldalra indultam, ott lesz 3-4 elég masszív Biztonsági Robot, akikre érdemes EMP és repeszgránátokat is hajigálni egyaránt)
163. Diego már megint itt rontja a levegőt. Tanítsd móresre, természetesen most is el fog teleportálni, mielőtt normálisan szétrúghatnád a picsáját.
164. Menj fel a jobb oldalon lévő rámpán, szállj be az egyik menekülő kapszulába és üsd be a következő kódot: 001 (Megjegyzés: Mielőtt ténylegesen meghúznád a kart, érdemes mind a két kamrából felvenni az elsősegély csomagot)
165. Megkezdődik a visszaszámlálás a kilövéshez, de valami itt bűzlik. SHODAN nem akarja, hogy idejekorán elhagyd a partit, nagyon ragaszkodik a jelenlétedhez. Szóval a menekülési terv meghiúsult.
166. Nincs mit tenni, fel kell menned a Nyolcadik Emeletre. Menj vissza a Hármas Csarnokba (ahová eredetileg is leugrottál) és törd fel az Írisz ajtó melletti panelt.
167. Haladj nyugat (W) felé (ahol még korábban elpusztítottad a csomópontot), menj fel a rámpán és haladj végig a titkos átjárón egészen addig, ahol le tudsz ugrani az Ötödik Szint fő folyosójába. Ismerős lehet a helyszín, északkelet (NE) felé indulva megint elhaladsz majd a FLIGHT BAY 2 & 3 feliratú ajtó mellett. Itt menj tovább nyugat (W) felé egészen addig, míg el nem éred ismét a kis árkocskát.
168. Innen jobbra fordulva el kell érkezned egy olyan részhez, ahol vörös kárpitozású padló van. Ide fordulj be, majd ismét jobbra fordulva megpillanthatod a liftet. Menj fel vele a Hatodik Szintre.
169. A liftből kilépve ismét a Kibertér Terminálos hallban találod magad. Menj vissza a fő lobbyba, ahová a titkos folyosó is megnyílt, és menj vissza Diego személyi szállására a teleporton keresztül.
170. Itt használd a liftet és menj fel a Hetedik Szintre.
171. A liftből kilépve menj át az előtted lévő ajtón.
172. Kövesd a folyosót, amíg el nem érkezel egy újabb ajtóhoz a bal oldalon. (Fontos, hogy az emelet biztonsági szintjének 18% alatt kell lennie, máskülönben nem fogsz tudni bemenni az ajtón!)
173. Itt lesz egy kis rámpa, menj fel rajta és haladj át a jobb oldalon lévő ajtón. Innentől kezdve indulj meg jobb oldalra és haladj dél (S) irányába. Abba a terembe kell elérkezned, ahol az antenna felrobbantása után SHODAN bezárt. Na innentől tovább haladva menj be a jobb oldali ajtón, ami egy folyosóra vezet. Ennek a végén, a bal oldalon van egy lift, amivel fel kell menned a Nyolcadik Emeletre.
174. A liftből kiérve kapsz egy üzenetet: "Bridge seperation sequence initiated." - Ez csak szimplán annyit tesz, hogy egy hidat majd vissza kell kapcsolnod. Szóval az ajtón kilépve, jobb kéz felé haladva használd a harmadik Antigravitációs Liftet, hogy eljuss a Kivonási Szintre (EXTRACTION feliratot kell látnod a falon, akkor jársz jó helyen)
175. Menj be a jobb oldaladon lévő első ajtón, és nyomd meg a képernyő alatt alálható kapcsolót. Ezzel szabaddá teszed az Antigravitációs Liftet.
176. A szobából kilépve menj be a következő jobb oldali ajtón, és vedd fel a hullától a B szintű hozzáférési kártyát (GROUP B ACCESS CARD)
176. Menj fel az Antigravitációs Liften (innen balra, a szellőzőn bemászva találhatsz néhány hasznos cuccot) majd elérkezvén egy központi csarnokhoz haladj dél (S) felé a másik Antigravitációs Lifthez.
177. A jobb oldalon találsz egy hidat, menj át rajta és innen menj be a jobb oldalon Írisz ajtón, hogy felszedd a Parancsnoki Kártyát (COMMAND ACCESS CARD)
178. A szobából kilépve kelet (E) irányába van egy másik Írisz ajtó, menj be rajta. Itt fel kell menned egy rámpán, amíg el nem érkezel három ajtóhoz.
179. Itt menj be az előtted lévő Írisz ajtón és használd a Kibertér Terminált, hogy kinyiss mindent, amit csak lehet.
180. A szobából kilépve balra felveheted a Skorpion nevű fegyvert. Tégy úgy, még jól jöhet!
181. Most menj át az utolsó ajtón és pusztítsd el a csomópontokat.
182. Menj vissza a központi csarnokhoz és keress egy EXPERIMENTAL feliratú ajtót. Itt is találsz néhány elég jó fegyvert, köztük a Plazma Puskát. vedd is magadhoz.
183. Menj vissza a földszintre és a bejárattól indulva kelet (E) felé. Az Antigravitációs Liften felmenve menj át az ajtón, és most egy sötét szobában kell találnod magad, mely dugig van Biztonsági Robotokkal. (Kicsit előrébb, a jobb oldalon lévő gombbal felkapcsolhatod a villanyt, de ezzel együtt a Robotokat is aktiválod!)
184. Északnyugat (NW) felé haladva kelsz egy újabb Antigravitációs Lift, menj fel vele a börtön részlegbe.
185. Nyílegyenesen haladva lesz egy kikapcsolt Antigravitációs Lift, azon menj le.
186. Itt fordulj jobbra, aztán újra jobbra, át az Írisz ajtón. A terembe belépve fordulj balra és menj át az ajtón (BLAST DOOR)
187. Bal kéz felől kövesd a falat, menj fel a rámpán, és a rácsozott folyosó végén lesz egy raktárajtó, amin át van egy gomb. Nyomd meg, és a monitoron láthatod, hogy a híd aktiválódott.
188. A szobából kilépve menj le a rámpán és az Erőajtón áthaladva használd az Antigravitációs Liftet, hogy a földszintre juss.
189. Innentől nyugatra (W) haladva menj egészen addig, míg el nem érkezel két, egymás mellett lévő Antigravitációs Lifthez. Használd a bal oldalit.
190. Menj át a hídon. Itt elérkezel egy radioaktív szobába, amelyben lesz egy elég magas létra. Mászd meg. Itt még egy hídhoz elérkezel, azon is menj keresztül.
191. Egy fehér falú szobában találod magad. Menj át az ajtón... Hoppá, Diego a hátad mögött terem. itt az idő lerendezni egy, s mindörökké. Kend el a száját, de lazításra nincs idő, tölts újra, hisz a falak felhúzódnak, még egy három fős kiborg csapat tör az életedre. Ha velük is végeztél, vedd fel Diego-tól a Személyzeti Kártyáját.
192. Használd a liftet és menj a Kilences Szintre.

V. Híd Küldetés


193. A liftből kilépve indulj el jobb kéz felé, amíg el nem érsz egy három ágú részhez. Az előtted lévő panel egy rejtett ajtó, onnantól tovább haladva a jobb oldali folyosón kell tovább menned.
194. Nem sokkal később egy kocka alakú szobában találod magad. Bal kéz felől van egy kisebb szobácska, a falon pedig egy gomb. Nyomd meg. Hallani fogod, ahogyan valahol kinyílik egy hasonló szoba ajtaja. Ezt összesen 4 alkalommal kell eljátszanod, míg ki nem nyílik egy híd, amely a szoba közepén lévő platformra vezet. Menj oda és törd fel a panelt, közben vigyázz a Biztonsági Robotokkal! (Piros: 1-4, Kék: 3-2, Lila: 2-3, Sárga: 4-1)
195. Most menj vissza egészen a liftig, s innen bal oldalra, majdhogy közvetlen a lift mellett lesz egy útvesztő szoba.
196. A bal oldali falon nyomd meg a gombot, bekerülsz az útvesztőbe. Addig kóborolj a folyosókon, míg el nem érkezel egy panelhez, amit fel kell törnöd. (Piros: 1-4, Kék: 3-2, Lila: 2-3, Sárga: 4-1) Az útvesztő közepén lévő Antigravitációs Lifttel hagyd el a helyiséget. (Vagy ha ügyes voltál, és megtaláltad az ugrócipőket, amelyet korábban netán nem vettél fel, annak segítségével is kijuthatsz.)
197. Innen kilépve indulj el dél (S) irányába és nem sokkal arrébb a bal oldaladon lesz egy szoba, benne egy járőröző Mutáns Kiborggal. A jobb oldalon lévő gombot nyomd meg, melynek következtében beteleportálsz a szoba közepén lévő ketrecbe. Itt vedd magadhoz az Izolineáris Lapkakészletet (ISOLINEAR CHIPSET) és a gomb újbóli megnyomásával teleportálj ki a ketrecből.
198. A szobából kilépve haladj ismét dél (S) felé, míg el nem érkezel egy háromszög alakú boltíves ajtóhoz.
199. Intézd el a túloldalon lévő Mutáns Kiborgot, majd leesvén a lyukba indulj el a szellőzőnyíláson keresztül. Közben vigyázz, mert telepített aknák, radioaktivitás és Kiborgok hada nehezíti meg az életed.
200. Most ismét egy útvesztőben találod magad, de ez nem egy hagyományos labirintus. Ez bizony tele van Autobombokkal. Nem lesz egyszerű menet, tárazd be a korábban felvett Skorpion-t! Valamerre észak (N) irányába haladva kell majd találnod egy panelt, amit fel kell hogy törjél. (Megjegyzés: Én személy szerint folyamatosan a jobb kéz irányába haladtam, és viszonylag hamar, kevés harccal eljutottam a célig.) Na itt most két dolgot tehetsz:
200.1: Vagy elkezdesz a drótokkal szarakodni, potenciális célpontnak kitéve ezáltal önmagadat az Autobomb-ok számára (Piros: 1-4, Kék: 3-2, Lila: 2-3, Sárga: 4-1)
200.2: Vagy iszonyatosan gyorsan, egy LOGIC PROBE-ot elhasználva automatikusan feltöröd a szerkezetet és mint a veszett, elkezdesz futni nyugat (W) irányába ki az útvesztőből, még mielőtt cafatokra robbannál!
201. Dél (S) felé haladva el kell jutnod a Számítógép Szobába (COMPUTER ROOM) amit ezelőtt egy zöld energiapajzs védett. (Ezt nyitottuk ki az előbb)
202. A szoba északnyugati (NW) sarkában kell, hogy találj egy COMPUTER PROGRAM ENTRY feliratú panelt, ide passzintsd be az Izolineáris Lapkakészletet (ISOLINEAR CHIPSET) ezáltal megnyílik a központi helyiség.
203. Hagyd el a szobát és kezdj el haladni a szint közepe felé, amíg észre nem veszel egy felfelé vezető rámpát. (Szürkés-ciános mintázatú a padló, nem igazán lehet eltéveszteni)
204. Itt sem árt gyorsnak lenni, mert sugárszennyezett a szoba, nem mellesleg pedig tele van Kiborgokkal. Lehetőleg ignoráld őket és minél hamarabb próbálj meg eljutni a legfelső szintre, ahol találsz majd egy Kibertér Terminált. Használd.
205. Itt a végső leszámolás ideje. A Kibertérben kell megküzdened a gonosz mesterséges intelligenciával. Ez egy elég nagy útvesztő, de próbálj kicsit körbenézni. Egy nagy, kék színű, leginkább egy sárgarépára (lol) hasonlító szart kell keresned. Amint eljutottál SHODAN-hez, küzdj meg vele.

Bossharc vége, az Outro fogad. Nem nevezném éppenséggel egy sikersztorinak, de mivel ilyen ügyes voltál, a TriOptinum munkát ajánl a számodra. A mondás is azt tartja, hogy nehéz elszakadni a régi jó szokásoktól. Megint ott vagyunk ahol a part szakad... Valóban ez lenne a Happy End, amire vártunk? Nem hinném...

Gratulálok! Végigvitted a játékot!