System Shock Végigjátszás

Sziasztok. Ez most egy kicsit más jellegű poszt lesz és nem feltétlen van sok köze a hobbifordításhoz, de azért részben mégis. Történt ugyanis, hogy hosszú idő elteltével idén végre rávettem magam az első System Shock végigjátszására, és meglepődve tapasztaltam, hogy habár a második részhez kismillió végigjátszási segédlet és videó létezik (Magyar nyelven is) az elsőt méltatlan módon elhanyagolták. Még angolul is elég volt egy épkézláb segédletet találni, szóval ezen felbuzdulva úgy döntöttem, na majd én megmutatom! Na majd én megcsinálom! Igaz csak cirka 23 évet késtem vele, de! Itt van! Kész van!

Hogy miért is tartottam olyan fontosnak mindezt? Szerintem az első System Shock egy méltatlanul elfeledett játék, amire ma már nem nézünk olyan szemmel, mint annak idején. Pedig bizony bizony megérdemelné, mert ez a játék korszakalkotó volt. Jó-jó persze, elhiszem, hogy a Ken Levine féle második rész erre még rátesz egy lapáttal, de nem szabad megfeledkezni arról sem, honnan indult a hamarosan trilógiává bővülő sorozat. És persze jöhetnénk azzal az érvvel is, hogy "De hát ennek semmi értelme, hisz mindjárt jön a Remake, ki akarna ezzel az ócskasággal játszani!" Hiszem, hogy vannak rajtam kívül még páran, akik csak azért nem veszik elő ezt a játékot, mert túlzottan nagy kihívást jelenteni nekik végigpásztászni az egészen és azon gondolkodni, hogy na most vajon mégis mi a fészkes fenét kellene csinálni, pedig nagyon szívesen részesei lennének ennek az élménynek. Pontosan emiatt is szeretném, ha kicsit szélesebb körben is elterjedne ez az iromány, és többen is megtapasztalhatnák, miért is olyan kiváló ez a játék, ami a mai napig megállja a helyét még az új Prey mellett is akár.

A végigjátszást a Todd Bailey által írt végigjátszási segédletet felhasználva hoztam létre, nagy részben az eredeti irományt lefordítva, de ahol szükségét éreztem, ott kibővítettem egy-két információval. Magát a segédletet két helyre töltöttem fel. Egyrészt itt a blogomon, erre a linkre kattintva érhetitek el, de ha hosszútávon valakinek bántaná a szemét a sötét háttér és betűszín közti kontraszt, az a Steam-en létrehozott segédletet is elolvashatja. A tartalom ugyan az, csak az egy kicsit összeszedettebb. Kérésre beletuszkolom egy olvasható pdf-be is (hasonlóan a Far Cry és Doom átiratokhoz) de nem szívatnám vele magam feleslegesen, ha nem muszáj. Kérek mindenkit, hogy aki tudja, terjessze ezt az irományt, hogy minél több ember megtapasztalhassa ezt a különleges élményt, amit a játék nyújt!