Shadow Man Remastered Magyarítás

A mag1200.jpg

A Shadow Man számomra egy olyan játék volt, amitől nem tudtam, mit is kellene várjak, de a kezdeti nehézségek árán is minél tovább nyüstöltem, annál inkább magával ragadott a világa. Egy kiváló Metroidvania játék volt a maga módján bár vitathatatlan, hogy nem öregedett túl jól főleg ami az irányítást illeti. Pontosan emiatt is örültem meg a Remastered verzió érkezésének híre hallatán, hisz terveztem, hogy újra végigjátszom majd valamikor, de ez kiváló apropót adott arra, hogy összekössem a kellemest a hasznossal. És egy ilyen jó játék természetesen meg is érdemel egy magyarítást, tehát nem sokat tétováztam és munkának is láttam. Amit mindenképpen leszögeznék már az elején, hogy az eredeti verzióhoz készített magyarítást nem vettem át a Remastered fordításához, csupán inspirációként kukkantottam bele (helység és tárgynevek fordításához) Ami még nagyban különbözik az eredeti verzió magyarításával szemben, hogy immáron Jack Naplója, Nettie Aktája és a Prófécia is Magyarul olvasható, nem csupán a menüelemek és az átvezetők feliratai. Ez utóbbiaknál sajnos néhány sor elcsúszott, mivel az eredeti szótagszám nem egyezett meg a magyar megfelelőivel, de több helyen sikerült visszaigazítanom a szövegek sormagasságát és sortávolságát. Ahol mégis ilyen túlnyúlást, kilógást tapasztaltok, az sajnos a technikai limitáció oka. Ehhez kapcsolódóan fontos szót említenem még arról is, hogy 1.3-as verziószám alatt a magyarítás fagyásokat okoz, ezért csak a jelenlegi legújabb verziószámú frissítés meglétével telepítsétek a fordítást!

Megjegyezném még, hogy Kamion közreműködésével (akinek ezúton is hatalmas hálámat fejezném ki a tesztelésben való segédkezésért) elkészült a Remastered verzióhoz átrajzolt térkép magyar változata, amit telepítés után a játék főkönyvtárán belül egy 'Extrak' nevezetű mappában találtok meg, megkönnyítve ezzel a tájékozódást és a végigjátszást! A betűkészletek átrajzolásában és a telepítő készítésében istvanszabo890629 felé tartozom köszönettel!

A magyarítást az alábbi linken keresztül tölthetitek le. Jó szórakozást kívánok mindenkinek!